Sekret Zdrowia

Witamy na naszym blogu poświęconym tematyce zdrowia i urody. Znajdziesz u nas mnóstwo przydatnych i wartościowych artykułów dotyczących zdrowego trybu życia, utrzymania zdrowia, walki z chorobą oraz rekreacji i urody. Jesteśmy zespołem profesjonalistów oraz amatorów zdrowia i urody. Zachęcamy do lektury oraz do komentowania naszych artykułów!

Suplementy i leki dla osób aktywnych fizycznie

Podczas uprawiania sportu, nawet rekreacyjnie, nasz organizm wymaga dodatkowych źródeł energii oraz składników mineralnych usprawniających wydolność, układ kostny, stawy oraz mięśnie. Dostarczyć je mogą odpowiednie suplementy diety.

Aktywność fizyczna ma wiele plusów: jest pomysłem na spędzenie wolnego czasu, wspomaga odchudzanie, poprawia samopoczucie oraz ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. Aby dobrze przygotować się do uprawiania sportu warto poznać niezbędne suplementy diety, które będą wspierać nasz organizm przed, w trakcie, jak i po sesji treningowej. Nie zapominajmy przy tym o środkach, które zapewniają prawidłową pracę serca, zmniejszają zmęczenie i zwiększają odporność na stres.

Na kontuzje, stłuczenia i dla zdrowych stawów

W zapobieganiu kontuzjom oraz łagodzeniu skutków dolegliwości stawów pomocne będą środki na stłuczenia zmniejszające obrzęk. Są to na przykład leki w formie rozpuszczalnych tabletek, z których możemy zrobić kompres i owinąć nasączonym bandażem stłuczone miejsce. Przydadzą się także chłodzące żele i maści na stawy dostępne bez recepty oraz preparaty utrzymujące prawidłową strukturę chrząstki stawowej dostępne np. w Aptece internetowej. Warto sprawdzić czy zawierają zdrowe substancje znane ze swych właściwości łagodzących, takie jak na przykład kora kasztanowca, wyciąg z arniki i nagietka czy kolagen.

Na dobre funkcjonowanie stawów zaleca się ponadto przyjmowanie aminokwasów. Niestety, niektóre z nich są nieobecne w zwykłym mięsie, ale można je uzupełnić spożywając hydrolizat kolagenu wzmacniający stawy i pomagający zmniejszyć ryzyko kontuzji. Szczególne zalecany jest do suplementacji dla osób w średnim i starszym wieku oraz osób z nadwagą, mogących cierpieć na zbytnie obciążenie stawów.

W okresie jesienno-zimowym wspieraj odporność i pogodę ducha

Nie wolno także zapominać o uzupełnianiu witamin i minerałów potrzebnych podczas intensywnego wysiłku fizycznego, przede wszystkim witamin z grupy B, witaminy D, magnezu, żelaza, cynku, chromu, fosforu i wapnia. Dobrym rozwiązaniem są kompleksy witamin o przedłużonym działaniu, które uwalniają składniki stopniowo przez cały dzień zapewniając ich równomierne przyswajanie.

Nie mniej ważna jest energia witalna, której niedobory da się odczuć szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy jest mało słońca, a częste skoki i spadki temperatury na zmianę osłabiają naszą odporność i stwarzają warunki korzystne dla rozwoju wirusów. W tym celu warto zaopatrzyć się w leki bez recepty i suplementy uzupełniające niedobór witaminy D, witaminy C oraz magnezu zapobiegającego powstawaniu skurczy w łydkach. Magnez jest mikroelementem niezbędnym do właściwej pracy mięśni, a w tym także mięśnia sercowego.